Грешки при ремонта на хибриди и електрически автомобили

Вече на няколко пъти в нашата практика се сблъскваме с ремонти извършени от самите собственици на хибридните и електрически автомобили.
Тук ще се опитаме да покажем и систематизираме грубите грешки, които за съжаление водят до последващи ремонти.

Изключително важно е да се спазва последователността на разглобяване и сглобяване – запомнете: НЯМА ИЗЛИШНИ ЧАСТИ!
Т.е. което е разглобено, след ремонта трябва отново да се постави на съответното място.

Въздуховодите са първите части, които се пренебрегват при сглобяване.

При хибридите най-честия метод за охлаждане на батерията е чрез вентилатор/вентилатори. При условие, че нагнетения въздух не е достатъчен или въобще не достига до отделните елементи има възможност батерията да се повреди само след няколко стотин километра. А подобна батерия е направена да работи в продължение на години и на много хиляди километра. 

   

 

 

 

          

Както се вижда от снимките липсата на охлаждане може да доведе дори до пробив на корпуса на отделните елементи и до нежелан последващ ремонт.

В никакъв случай един такъв пробив обаче, няма да доведе до възникване на пожар, понеже пластмасите, които са използвани (в случая прилагаме снимки от различни модели на фирмата Тойота) са негорими. 

Друга възможност за повреда е да допуснем гризачи да направят от автомобила своя обител. Обикновено това се случва, когато автомобила е паркиран за ремонт със забравени отворени врати и/или прозорци и изчаква получаване на части….

Недопускане на овлажняване или наводняване на хибридната батерия е също от изключителна важност. 

Обикновено батерията се намира в багажника или под задната седалка. Необходимо е да се внимава с използване на течности от стоящите на задната седалка и при дъжд и лошо време прозорците да бъдат плътно затворени.

Не на последно място за причина за несполучлив ремонт в „домашни условия“ можем да определим сръчността на извършващия ремонта и спазване на необходимата последователност. 

Не е за подценяване – може да доведе до проблеми в електрониката и необходим последващ ремонт.