След като от GM погребаха електрическата си кола (Who killed the electric car – филмът) общественото мнение беше меко казано доста зле настроено към тях. За това не е учудващо, че първи те направиха един наистина добър серийно произвеждан автомобил какъвто е Волт.
Някои още спорят дали това е електромобил с удължен пробег или си е чист плъг-ин, но за човека зад волана на автомобила няма голямо значение, след като може да си зареди от почти всеки контакт и да има автономност на предвижване чрез дозареждане на бензиновия си резервоар.
При движение Волт-а използва енергия от литиевата си батерия с мощност от 16 кВтч, от които колата може да потребява между 10,4 и 11,2кВтч. Това се прави с цел предпазване на батерията от достигане до критични стойности на заряд и на разряд. Задвижването е осигурено от електромотор с максимална мощност 111кВт или 149к.с. и въртящ момент 370Нм.
При изчерпване капацитета на батерията на помощ идва 1,4 литровия атмосферен 4 цилиндров двигател с вътрешно горене с мощност 63кВт (80к.с.), който е свързан към генератор с мощност 55кВт. По такъв начин се осигурява нужното електричество за дозареждане на батерията, като при необходимост двигателя с вътрешно горене се използва и за задвижване на автомобила.
При забавяне / спиране електромоторите също участват чрез така наречената регенерация и получения ток се насочва за дозареждане на батерията в зависимост от степента на нейния заряд. Този параметър е известен като SOC или State Of Charge.
Шевролет прави модификации за останалите пазари, освен американския, и така в Европа излиза Opel/Vauxhall Ampera, в Азия – Daewoo Volt, а в Австралия и Нова Зеландия – Holden Volt.
Поради т-образното разположение на батерията минаваща през цялото купе, производителя е направил компромис с броя на местата и той е 3+1, вместо обичайните 4+1.
Технически данни:
Пробег изцяло на ток – 56км
Разход (комбиниран) – 3,8л/100км
Мощност ДВГ – 63 кВт
Мощност задвижващ електромотор – 111 кВт (370Nm)
Мощност стартера/генератора на ток за удължаване на пробега – 55 кВт
Ускорение 0-100км/ч – 9 с
Високоволтова батерия (ВВБ) – Li-Ion тип
Волтаж ВВБ – 360 V номинал, 395V макс
Максимален ток на разряд от ВВБ – 430А
Максимален ток на заряд на ВВБ – при 120V – 15А, при 230V – 20A
Брой елементи на ВВБ – последователно свързани 96 броя 3,7волтови модула
(всеки модул се състои от по три паралелно свързани елемента – общо 288 броя)
Капацитет на ВВБ- 45Ah
Тегло на ВВБ – 196кг
Обща маса на автомобила – 1721кг.
Тип на зареждащия кабел – SAE J1772
Дължина – 4498мм
Ширина – 1788мм
Височина – 1438мм
Източници:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt