По същото време когато Тойота пускат хибридния си модел Приус на пазара японците от Хонда показват своя хибриден модел Insight. Представлява двуврат двуместен хечбег с ниско тегло и възможност за избор между ръчна и автоматична CVT (Continuously Variable Transmission) скоростна кутия.
Подходът при Insight е различен от този на конкуренцията им от Тойота – към проблема с енергийната ефективност и икономия на гориво инженерите от Honda екипират модела с алуминиев кокпит, за намаляване на теглото и придават форма с много ниско въздушно съпротивление с коефициент 0,25e. Впечатление правят и закритите задни колела, което също допринася за намаляване на въздушното съпротивление.
Бензиновия мотор е трицилиндров еднолитров с мощност 50 кВт (67 к.с.). Към него на коляновия вал е добавен електромотор с мощност от 10 кВт (13 к.с.), който служи като стартер, като моторна спирачка и да ускорява колата при нужда. Тази концепция е известна като „мек хибрид“ – при нея електромотора не може самостоятелно да придвижва колата, а само спомага за по доброто ускорение. Също така при стоп на светофар, бензиновия двигател се гаси и при потегляне електромотора стартира ДВГ.
От Honda назовават тази своя концепция Integrated Motor Assist (IMA)
Батериите на модела са цилиндрични NiMH (никел метал хидратни) с капацитет от 6500 mAh. Волтажа на хибридната батерия е 144 волта.
Освен електромотора, който е разположен в двигателния отсек, другите елементи на хибридната система са поставени в багажното отделение.